Το Αλεύχιμον ανακοινώνει!

Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων του Τεμπλονίου έφεραν και πάλι στο προσκήνιο τη λύση για ΧΥΤΑ στη Λευκίμμη, τις βεβιασμένες ενέργειες που έχουν γίνει από μεριάς υπευθύνων και τις σοβαρές ενστάσεις για το συγκεκριμένο θέμα των κατοίκων της Λευκίμμης. Ζητήσαμε, λοιπόν, τις απόψεις του Πολιτιστικού-Περιβαλλοντικού Συλλόγου Λευκίμμης "ΤΟ ΑΛΕΥΧΙΜΟΝ", που έχει σηκώσει και το κύριο βάρος για το θέμα αυτό και μας είπαν τα εξής:
Ο Πολιτιστικός - Περιβαλλοντικός Σύλλογος Λευκίμμης "ΤΟ ΑΛΕΥΧΙΜΟΝ" εκφράζει την αγανάκτηση και οργή του, για τον τρόπο με τον οποίο αρμόδιοι φορείς και Δήμος Λευκιμμαίων αντιμετώπισαν το θέμα ΧΥΤΑ Νότιας Κέρκυρας στη θέση Μισοράχια του Δήμου Λευκιμμαίων.
Το "ΑΛΕΥΧΙΜΟΝ" και οι κάτοικοι και δημότες του Δήμου Λευκιμμαίων μαθαίνουν έκπληκτοι για τη δημοπράτηση αυτού του έργου τον Ιούλιο του 2005 από την εφημερίδα "Η Κέρκυρα Σήμερα" και ενώ το θέμα είχε κρατηθεί για 9 χρόνια με πλήρη μυστικότητα.
Ο Σύλλογός μας στάθηκε με υπευθυνότητα και σοβαρότητα απέναντι στο θέμα. Όπως εκ των υστέρων διαπιστώσαμε από όσα έγγραφα (μελέτες-αποφάσεις- εγκρίσεις κ.λ.π) συλλέξαμε μετά από αλλεπάλληλες αιτήσεις μας στην περιφέρεια, Νομαρχία, Σύνδεσμο Καθαριότητας, ΥΠΕΧΩΔΕ, Δήμο Λευκιμμαίων, όλη η διαδικασία δημιουργίας ΧΥΤΑ στη θέση Μισοράχια του Δήμου μας βρίσκεται στον αέρα.
Η θέση δημιουργίας ΧΥΤΑ επιβλήθηκε και δεν επιλέχτηκε, γιατί δεν πληροί κανέναν από τους όρους των υγειονομικών διατάξεων, όπως ορίζει ο νόμος, είναι στο άκρο της Νότιας Κέρκυρας, στην ακτίνα των 500 μ. του ΧΥΤΑ υπάρχουν σπίτια, ξενοδοχεία, δύο ποτάμια, είναι στην τουριστική περιοχή του Αγίου Πέτρου - Κάβου, είναι στο κέντρο δέκα οικισμών, στον ίδιο χώρο βρίσκεται και άλλη οχλούσα χρήση, ο βιολογικός καθαρισμός, στοιχεία τα οποία αποκρύπτει η μελέτη του κ. Φραντζή, καθώς και τα πραγματικά στοιχεία των αποστάσεων.
Επίσης, αποκρύπτει ότι είναι ζώνη που έχει χαρακτηριστεί ως υψηλής καλλιεργητικής παραγωγικότητας και το ποτάμι της Λευκίμμης ως προστατευόμενο οικοσύστημα, αναφέρει ψευδώς ότι βρίσκεται στο κέντρο των 3 Δήμων, ενώ βρίσκεται προκλητικά έκκεντρα. Η χωροθέτηση αγνοεί τις προτάσεις του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Λευκίμμης - Άνω Λευκίμμης, που εγκρίθηκε το 1987.
Ανάμεσα στα άλλα που δεν τηρήθηκαν είναι και η ενημέρωση των κατοίκων για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, ενώ μένει στα χαρτιά η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας το 1998 για πάγωμα της όλης διαδικασίας δημιουργίας ΧΥΤΑ στη θέση Μισοράχια, με αποτέλεσμα στη μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου να αναφέρεται ότι δεν εκφράστηκε καμιά αντίδραση από τους κατοίκους.
Το αρχικό σχέδιο της διαχείρισης στερεών αποβλήτων νομού Κέρκυρας, που έκανε λόγο για 3 ΧΥΤΑ (Βορράς- Κέντρο- Νότος) κρίθηκε από το ΣτΕ -μετά την προσφυγή κατοίκων του Βορρά- άκυρο το 2000, επειδή δεν υπήρχε ολοκληρωμένο σχέδιο ούτε σε εθνικό επίπεδο ούτε στο Νομό μας, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν οι μέχρι τότε διαδικασίες για ΧΥΤΑ στο Βορρά και να καταστούν νομικά δυνάμει άκυρες και όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες για την υλοποίηση του σχεδίου διαχείρισης στερεών αποβλήτων νομού Κέρκυρας.
Παράλληλα, η πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ του 2000 για το Δήμο μας και το Δήμο Κορισσίων ήταν να γίνει σταθμός μεταμόρφωσης, πράγμα που ούτε αυτό πάρθηκε υπόψη και δεν προωθήθηκε ούτε από τους αρμόδιους φορείς (Σύνδεσμο Καθαριότητας, Νομαρχία, Περιφέρεια) αλλά ούτε και από το Δήμο Λευκιμμαίων.
Το 2000 ανατίθεται στο πανεπιστήμιο Αιγαίου η σύνταξη μελέτης διαχείρισης στερεών αποβλήτων Νομού Κέρκυρας, την οποία ενέκρινε το 2000 το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Η μελέτη κάνει λόγο ξανά για 3 ΧΥΤΑ (Βορράς -Κέντρο- Νότος), ΧΥΤΑ στα 4 νησιά, προεργασία των αποβλήτων και εγκαταστάσεις. Το 2000 το Νομαρχιακό Συμβούλιο προχώρησε σε ΧΥΤΑ ΛΕΥΚΙΜΜΗΣ απόφαση έγκρισης ΧΥΤΑ στο Νότο, χωρίς να αναφερθεί για το ΧΥΤΑ στο Βορρά και ο Σύνδεσμος Καθαριότητας αυθαίρετα προχωράει στην προκήρυξη δημοπράτησης ΧΥΤΑ στο Νότο χωρίς να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες και χωρίς να τηρηθούν οι προδιαγραφές της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Τέλος, η απερχόμενη εκτελεστική επιτροπή του Συνδέσμου Καθαριότητας προχώρησε στις 16/3/2007 σε υπογραφή σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία ΔΟΜΟΚΑΤ Α. Τ. Ε, ενώ γνώριζε ότι εκκρεμεί στο ΣτΕ αίτηση αναστολής και ακύρωσης του έργου.
Τέλος, το Σάββατο 28/4/2007 ο Σύλλογος και κάτοικοι της Λευκίμμης απομάκρυναν- αφού κάλεσαν την αστυνομία- τα μηχανήματα της ΔΟΜΟΚΑΤ από τα Μισοράχια και τη Λευκίμμη. Το ιστορικό δημιουργίας ΧΥΤΑ στη θέση Μισοράχια του Δήμου μας είναι αυθαίρετο, είναι καταχρηστικό, επειδή καταστρατηγεί τις εγκεκριμένες προτάσεις του Σχεδίου διαχείρισης του Πανεπιστημίου του Αιγαίου και είναι και μεροληπτικό επειδή προωθεί αποκλειστικά και μόνο την ίδρυση ΧΥΤΑ στο Νότο. Ακόμη και για τον υφιστάμενο ΧΥΤΑ του Κέντρου δεν προχώρησαν σε καμιά ενέργεια εκσυγχρονισμού και αυτή τη στιγμή λειτουργεί σαν μια τεράστια χωματερή, χωρίς να μπορεί να πάρει άδεια λειτουργίας.
Για τη μη καταλληλότητα του χώρου, για τα στοιχεία των μελετών που παραποιούν και αποκρύπτουν την αλήθεια, για τις αυθαίρετες διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, για τη μη ύπαρξη ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης στερεών αποβλήτων στο νησί μας, έχουμε προσφύγει στο ΣτΕ και στο αρμόδιο Τμήμα της Ε. Ε.
Μετά από όλα αυτά γεννάται το ερώτημα εύλογα, αφού δεν κινήθηκε από το 2000 καμία διαδικασία για ΧΥΤΑ στο Βορρά και η χωματερή Τεμπλονίου κλείνει ως κορεσμένη, πού θα πάνε τα σκουπίδια όλου του νησιού;
Οι φορείς της Κέρκυρας από το 1996 μέχρι σήμερα και η Δημοτική Αρχή του Δήμου Λευκιμμαίων από το 1999 μέχρι σήμερα, αδυνατώντας να δώσουν δίκαιη, δημοκρατική, σύννομη λύση στο τεράστιο αυτό πρόβλημα διαχείρισης σκουπιδιών, θυσίασαν τη Λευκίμμη και είναι οι κύριοι υπεύθυνοι. Για το παραπάνω δεν χωράει καμιά εκ των πραγμάτων αμφισβήτηση. Γιατί, αν φτιαχτεί ακόμη μια μεγάλη χωματερή για τους 12 Δήμους, τύπου Τεμπλονίου, στην οποία η πραγματικότητα μας οδηγεί, αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι η Λευκίμμη στο σύνολό της θα αφανιστεί.
Διότι οι επιπτώσεις στην υγεία, το περιβάλλον, την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου θα είναι ολέθριες. Επειδή, εδώ που οδήγησαν την κατάσταση οι αρμόδιοι φορείς, δεν υπάρχει άλλη λύση εκτός της νόμιμης, ΖΗΤΑΜΕ:
Τη δημιουργία ολοκληρωμένου Νομαρχιακού σχεδίου διαχείρισης στερεών αποβλήτων Νομού Κέρκυρας και την προεργασία των αποβλήτων με τις επιστημονικές μεθόδους (διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποίηση κ. λ. π), η οποία αποτελεί το α΄ στάδιο του ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης, για την ολοκλήρωση του οποίου απαιτείται η διεκπεραίωση του β΄ σταδίου για όλο το Νομό (εντοπισμός και συγκριτική αξιολόγηση όλων των γηπέδων, όλων των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων) και την ολοκλήρωσή του (προσεγγίσεις, χωροθέτηση και εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων) για όλο το Νομό, με τις προβλεπόμενες από το νόμο συμμετοχικές διαδικασίες ενημέρωσης και συμμετοχής των κατοίκων, φορέων Αυτοδιοίκησης.
Επαναχωροθέτηση των γηπέδων στις 3 διαχειριστικές περιφέρειες (Βορράς, Κέντρο, Νότος). Εναρμόνιση όλων των διαδικασιών με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και προώθηση των νέων επιστημονικών μεθόδων.

Πηγή freenews.gr